Séminaire (organisé par l’équipe de recherche ASER)

Teck Chew

Chercheur au Singapore Institute of Manufacturing Technology et à la School of Electrical & Electronic Engineering, Nanyang Technological University, Singapore


A Relative Information Metric For Vehicle Following Systems


Lundi 29 septembre 2008 à 14h en RD134


Résumé :

Vehicle following can be achieved by minimizing the relative information (Kullback-Leibler or K-L distance), between the estimated poses of leader and follower vehicles. This is achieved by formulating the vehicle following system as an optimization problem. The aim is to search for an optimal control action for the follower vehicle in the admissible control command space. Relative information is used as a metric in the search space and for evaluating the expected performance of vehicle following.With this metric, and based on the assumption that both vehicle pose (position and orientation) distributions are Gaussian functions, the K-L distance of the vehicle following system can be computed. With a series of admissible actions, such as steering and velocity commands, for the follower vehicle at each pose prediction step, and by minimizing the K-L distance, an optimized action for the follower vehicle can be obtained. The proposed vehicle following algorithm has been tested and the performance of the follower vehicle when the leader vehicle undergoes various kinds of maneuvers has been analyzed. Results using this new method, as compared to classical methods, have shown the advantages of this method.

Seminars


Mardi 4 avril 2017

Séminaire à 14 h dans l’amphi du Centre d’Innovation de l’UTC, présenté par Xavier LAGORCE, PhD, Head of Computer Vision, Chronocam.
« Chronocam : Event-based cameras for machine vision »


Mardi 22 novembre 2016

Séminaire à 14 h au Centre d’Innovation de l’UTC, présenté par Riccardo SPICA, Lagadic group, Inria Rennes Bretagne Atlantique & IRISA.
« Active visual estimation for single and multiple robot systems »


Mardi 20 septembre 2016

Séminaire à 14 h au Centre d’Innovation de l’UTC, présenté par :
Hafida MOUHAGIR, Doctorante Heudiasyc en 3ème année, « Planification de trajectoires sur la base d’une perception évidentielle pour un véhicule autonome »
Israel LUGO CARDENAS, Doctorant Heudiasyc en 3ème année, « Décollage et atterrissage autonome : Méthodologie et Simulation »


Mardi 13 septembre 2016

Séminaire à 15 h au Centre d’Innovation de l’UTC, présenté par :
Manel BRINI, Doctorante Heudiasyc en 1ère année, « Safety-Bag pour les systèmes complexes »
Kaoutar RHAZALI, Doctorante Heudiasyc en 1ère année, « La sûreté de fonctionnement des mécanismes d’intelligence artificielle dans la sécurité des véhicules autonomes »


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